Biurko w gabinecie prezesa firmy tuż przed przeprowadzką - pakupaku.pl

Przeprowadzka biura – o czym pamiętać i na co zwrócić szczególną uwagę?

Przeprowadzka biura to nie lada wyzwanie, z którym czasem przychodzi się zmierzyć. Motywów do zmiany miejsca może być kilka. Do najczęstszych należą:

– chęć stworzenia warunków do bardziej efektywnej pracy,

– zmniejszenie i zoptymalizowanie kosztów.

Najważniejszym punktem jest przeprowadzenie jej w taki sposób, aby nie zakłóciła pracy biura, a także ciągłości procesów biznesowych, co wiązałoby się nawet ze stratami w firmie. Dlatego też warto się do niej odpowiednio przygotować.

Przeprowadzka biura daje szanse nie tylko na zmianę lokalizacji, ale także co istotne na możliwość aranżacji nowej przestrzeni, która może ułatwić wykonywanie zadań przez pracowników.

Przede wszystkim należy zacząć od … wyboru nowej lokalizacji i siedziby!

Materiały biurowe czekające na pakowanie do przeprowadzki - pakupaku.pl
Materiały biurowe czekające na pakowanie do przeprowadzki – pakupaku.pl

Szukając miejsca, należy wziąć pod uwagę potrzeby firmy oraz oczekiwania względem niego na przyszłość. Najistotniejsze warunki podczas poszukiwań nowej siedziby to:

  • Liczba pracowników,
  • Plany rekrutacyjne,
  • Nowości w zakresie optymalizacji i dostosowań nowego miejsca

Zwróćmy uwagę na to, czy nasz nowy budynek jest odpowiednio oświetlony, jak wygląda sprawa z oświetleniem dziennym, czy wyposażony jest w klimatyzację. Są to elementy, które w znaczący sposób wpływają na efektywność pracy osób zatrudnionych.

Chcąc przenieść biuro pracodawca powinien brać pod uwagę także dostępność transportu publicznego oraz parking zarówno dla samochodów służbowych i prywatnych. Dobrze byłoby, gdyby w bliskiej okolicy znajdowały się miejsca dla rowerów. Myśląc przyszłościowo warto zastanowić nie tylko nad liczbą miejsc parkingowych, ale również możliwością późniejszego rozbudowania parkingu.

 

Czas na urządzenie nowego biura.

Nowe biuro po przeprowadzce firmy z Gdańska- pakupaku.pl
Nowe biuro po przeprowadzce firmy z Gdańska- pakupaku.pl

Jest to najważniejszy moment przeprowadzki. Od niego zależy wzrost efektywnej pracy, a co za tym idzie zwiększenie produktywności firmy. Biuro to miejsce pracy, a więc miejsce, które w istotny sposób musi sprzyjać pracownikom i potencjalnym klientom. Musi być odpowiednio przystosowane do potrzeb pracowników. Urządzenie biura zależy od specyfiki firmy. Niektóre przedsiębiorstwa opierają się na pracy w zespole, inne na pracy indywidualnej pracownika.

Warto, aby biuro było zaopatrzone w miejsca do pracy samodzielnej, kreatywnej, ale także miejsca do pracy zespołowej. Dobrze byłoby zaaranżować miejsce na sale konferencyjne oraz pokoje relaksu.

Pracownik firmy pomagający w przeprowadzce - pakupaku.pl - przeprowadzki Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Pracownik firmy pomagający w przeprowadzce – pakupaku.pl – przeprowadzki Gdańsk, Gdynia, Sopot.

 

Przeprowadzka biura daje możliwości zmiany także wyposażenia. Na naszym runku nie brakuje ofert mebli biurowych. Ale to nie znaczy, że ich wybór w związku z tym będzie łatwiejszy. Szukając wyposażenia biura należy kierować się nie tylko estetyką i wyglądem, ale przede wszystkim praktycznym wykorzystaniem i funkcjonalnością.

Przydatnym elementem wyposażenia będą biurka zaopatrzone w ścianki działowe, co umożliwi i usprawni pracę w skupieniu. Meble biurowe, to nie tylko biurka, szafki czy regały, ale także wygodne i nowoczesne sofy. Dzięki nim możliwa stanie się praca w zespole. Wnętrze powinno wyglądać świeżo, schludnie, nowocześnie, lecz bez zbędnego przepychu. Miejsca przeznaczone do relaksu zostaną wzbogacone dzięki wkomponowaniu w nie nowoczesnych, kolorowych puf. Przy aranżacji wnętrza musimy się także zastanowić nad wyborem koloru samych mebli biurowych, które powinny być w kolorach przyjemnych dla oka.

Jeśli odpowiednio zagospodarujemy miejsce w naszym nowym biurze zyskamy wielofunkcyjne biuro, nawet na małej przestrzeni. Przeprowadzka biura nie musi być skomplikowana, jeśli tylko odpowiednio się do niej przygotujemy.

 

Po zagospodarowaniu nowego lokum, wyposażeniu go w meble przychodzi czas na porządek w dokumentach i papierach…

Praca w biurze przed przeprowadzką jednej z firm w Gdańsku - pakupaku.pl
Praca w biurze przed przeprowadzką jednej z firm w Gdańsku – pakupaku.pl

Przeprowadzka biura to doskonała okazja do porządków dokumentacji. Warto dodatkowo zabezpieczyć ważne dokumenty firmowe. W tym celu najlepiej mieć oprócz wersji papierowej, wersje elektroniczną, istotne informacje można przenieść na twardy dysk czy inne nośniki pamięci. Przeprowadzka to dobry moment na segregację i pozbycie się części niepotrzebnych papierów, które nie tylko zabierają nam miejsce, ale również wprowadzają niepotrzebny chaos i bałagan w biurze.

Korzystając ze zmiany siedziby firmy, można także zmienić procedury ułatwiające obieg dokumentacji. Wprowadzenie cyfryzacji dokumentów na pewno w sposób widoczny usprawni pracę firmy.

Zmiana miejsca lokalizacji biura wiąże się nie tylko z przeniesieniem przedmiotów czy dokumentów. Przeprowadzka ma przede wszystkim na celu wprowadzenie korzystnych zmian, ulepszenie specyfiki firmy. Biuro powinno być miejscem pracy, ale i swoistą wizytówką przedsiębiorstwa.

Jeśli planujesz przeprowadzkę biura, domu czy mieszkania, to poradę, wskazówki oraz rezerwację transportu znajdziesz na stronie pakupaku.pl.

Zapraszamy do skorzystania!

 

 

One thought to “Przeprowadzka biura – o czym pamiętać i na co zwrócić szczególną uwagę?”

  1. Ścianki biurowe/działowe bardzo się przydają, ponieważ zwiększają efektywność i – tak jak jest napisane w artykule – ułatwiają koncentrację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *